reklama

Voľby 2014 - 4. časť - Kultúra a komunity

Kultúra. Oblasť, ktorá má obrovský potenciál pre celú spoločnosť. Spája generácie, otvára ľudí. Je možnosťou na stretnutia, nové kontakty, umelecké a spoločenské vyžitie. Kultúra, ktorá mi dala za posledných 5 rokov nový rozmer života. A takisto celej obci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Chodíme v kroji, spievame. Začali sme dvaja, teraz je nás niekoľko desiatok. Niekoľko desiatok zapálených ľudí, pre ktorých kroj nie je len oblečenie, ale symbol. Symbol hrdosti, spolupatričnosti. Prial by som Vám všetkým v živote zažiť ten pocit, keď vidíte, že Vašu myšlienku si ľudia osvojili. A ja Vám všetkým, fokloristi a fanúšikovia, za tento pocit ďakujem. Verím, že nový druh spoločenského, kultúrneho vyžitia položil silný základ pre vytvorenie silnej komunity. Komunity ľudí pomáhajúcich si, ťahajúcej za jeden koniec povrazu. Komunity, v ktorej sa jednotliví členovia počúvajú a každý v nej má svoje miesto. Toto je podstata kultúry a môjho snaženia v tejto oblasti. A úprimne opakujem, je to skvelé. Ďakujem Vám priatelia! A preto, po mojich skúsenostiach, som zostavil tieto body programu v nasledujúcej oblasti:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Aktívni dostanú moju plnú podporu

Práca občianskych a záujmových združení je prácou zo srdca. Často nezištnou, vždy oduševnenou. Združovanie sa ľudí je pre mňa veľmi dôležitým aspektom modernej spoločnosti a z pozície starostu poskytnem podobným aktivitám plnú podporu. Minimálne prezentačnú prostredníctvom webovej stránky obce. Takisto by som rád prizval aktívnych ľudí k riešeniu obecných tém a aktívne ich motivoval k účasti na procese participatívneho rozpočtu.

Viacgeneračné stretnutia - nový rozmer spoločenského života

Viacgeneračné, prirodzené, stretnutia ľudí sú najúčinnejšou možnosťou na zbližovanie generácií. Som rád, že aktivity, ktoré som inicioval v oblasti kultúry, majú tento rozmer a v praxi vidím, akú majú tieto podujatia silu. Ako sa vytvárajú možnosti na rozhovor so staršími, skúsenejšími ľuďmi a zároveň s mládežou a deťmi. Som veľmi rád, že aj prostredníctvom krojov som zažil množstvo takýchto stretnutí a budem sa z pozície starostu snažiť motivovať organizátorov kultúrnych a spoločenských akcií k možnosti viacgeneračných stretnutí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sociálna práca - alebo dokázať si vzájomne pomôcť

Komunitný plán sociálnych služieb. Podľa zákona o sociálnych službách č. 448/2008, jeho piatej a šiestej časti, má obec mať vypracovaný tento dokument a reagovať tak na miestne špecifiká v sociálnej oblasti. Obec v súčasnosti tento plán nemá zverejnený, pravdepodobne ani nie je spracovaný. Chcel by som prizvať aktívnych ľudí, ktorí sa venujú sociálnej práci, alebo majú záujem o takúto aktivitu, k analyzovaniu situácie u nás v obci a vytvorenie programov na aplikáciu sociálnych opatrení. Tento dokument bude reálny, založený najmä na aktivizme, práci s komunitami, zbližovaní ľudí a zvyšovaní vhodnej miery dobrovoľnej solidarity a vzájomnej pomoci. Táto téma je pre mňa veľmi dôležitá a budem sa jej zodpovedne venovať. Som rád, že aj kultúrne aktivity, ktoré v tejto časti spomínam, tvoria možnosť spoznať ľudí a pri stretnutiach i vytvárať sociálne kontakty, ktoré sú základom riešenia problémov ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kúcanské hody a jarmok - návštevníci a turisti

Dve hlavné spoločensko-kultúrne podujatia, na ktorých by mala stáť kultúrna os obce. Pre kultúru treba mať stratégiu a je potrebné postupne zvyšovať atraktivitu a spoločenskú úroveň podujatí. Obec by mala aktívne vstupovať do tohto procesu, vytvárať priestor pre aktívnych ľudí, ktorí svojou dobrovoľnou aktivitou vytvárajú dušu týchto podujatí. Hody sme vybudovali od nuly, vyzerá, že sa páčia a ja osobne v nich vidím veľký potenciál. Takisto jarmok má v svojom termíne svoju tradíciu. K týmto podujatiam by sa mali citlivo a rozumne pripájať tradičné podujatia vrámci roka. V súčasnosti pracujeme na obnove silnej a originálnej tradície v Kútoch - Zvonovej zábavy. Toto podujatie má svojou originalitou veľký potenciál zaujať široké okolie. Takisto som sa nevzdal myšlienky múzea v Kútoch a v súčasnosti rokujeme s investorom o finančnej pomoci a kúpe posledného vhodného objektu v Kútoch, na ktorom by mal vzniknúť okrem múzea spoločenský priestor a miesto pre turistov, cyklistov s malým občerstvením. Kultúra je veľmi silný aspekt, ktorý môže do Kútov pritiahnuť návštevníkov, turistov a vytvoriť priestor pre stretávanie sa ľudí a ich vzájomné obohacovanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Turistický ruch by mohli zvýšiť ďalšie opatrenia, ktoré by sa v obci mohli aplikovať. Budem aktívne hľadať nové podnety, marketingové riešenia a projekty, ktoré by mohli zvýšiť atraktívnosť obce a rád podporím akúkoľvek aktivitu v tejto oblasti.

Všetko dobré! Filip

Videoprezentáciu častí môjho programu v súvislosti s mojou kandidatúrou na starostu obce Kúty si môžete pozrieť na mojom youtube kanáli. Sledujte aj moje ďalšie blogy.

Filip Húšťava

Filip Húšťava

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Chcel by som, aby sme dokázali spravovať naše obce, naše prostredie a zvyšovať životnú úroveň ľudí, podnecovať ich k participácii, spolupráci. Zoznam autorových rubrík:  Voľby 2014 - starosta v KútochOOBSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu