reklama

Voľby 2014 - Môj príspevok komunite a záver

V Kútoch sú dobrí ľudia. A verím, že je nás väčšina. Tá väčšina je však mlčiaca. Ale dokedy? V Kútoch by som chcel žiť, chcel by som mať dom, záhradu a zasadiť na nej stromy. Chcel by som spievať a starať sa o novú generáciu. Vychovávať ľudí, ktorí vedia počúvať. Preto sľubujem tejto komunite a týmto blogom končím moje predvolebné písania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ten, kto niekedy zažil partiu, komunitu, v ktorej zažil niečo výnimočné, na čo rád spomína, v ktorej sa prehĺbili vzťahy medzi ľuďmi, že sa človek zrazu necítil osamelý, bude vedieť, o čom hovorím. Komunita ľudí, v ktorej sa stretli ľudia rôzneho veku, rôznych názorov. Ale spájala ich radosť zo spolupatričnosti, Radosť z tvorenia, umeleckého prejavu, citu. Radosť zo vzájomých rodinných stretnutí. Zažil som to v Kútoch a som životu vďačný, keď vidím, ako vyrastajú decká, ako spoznávame ostatných ľudí. A tí sa otvárajú a začínajú chápať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bohužiaľ, z mojej osoby sa stala osoba kontroverzná. Ktorá si dovolila narušiť doterajší "kľud". Prinášam nové názory, ktoré iných dráždia. Neprekvapuje ma to. No tvrdím, že ja nie som problém. Problém je ľudská obmedzenosť a neodbornosť. Neúprimnosť a pretvárka. To všetko som zažil, no nechcem na to myslieť. Chcem myslieť na to, že sa v týchto voľbách nielen v Kútoch objaví mlčiaca väčšina. A voľbami to neskončí. Že po voľbách budeme spolu pracovať ďalej a urobíme naše vlastné prostredie jedinečným. Transparentným, otvoreným, spoločným. Kde bude mať každý právo zasiahnuť do vecí verejných, kde sa o nás nebude rozhodovať bez nás. Kde sa poslanci budú pozerať na názor ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Základný plat starostu je podľa zákona o platových pomeroch starostov a primátorov cca 1800 €. Z tohto platu venujem mesačne 15 % (zaokrúhlim na 300 €) na aktivity v komunite - rovnomerne na kultúru, sociálne veci a projekty mladých do 18 rokov.

Tieto peniaze budú mojimi vlastnými, ktoré vložím medzi ľudí. A bude to takisto pilotný projekt konsenzuálneho rozhodovania o využití týchto peňazí. Proces nastavím tak, že sa o sumu 1200 € v každej z troch oblastí prihlási jednotlivec, skupina, združenie, či neformálna skupina ľudí a predstavia svoj projekt verejnosti. Tieto projekty budú verejne dostupné a všetci o nich budú môcť diskutovať. Na verejných diskusiách sa následne zhodnotia priority týchto aktivít, potreba a významnosť jednotlivých projektov pre komunitu a zástupcovia projektov sa DOHODNÚ na rozdelení peňazí KONSENZOM. Takto sa bude postupovať vo všetkých troch oblastiach. Je to proces participatívneho rozpočtovania, ktoré chcem mojim darom dostať do života komunity a naučiť ľudí spolu rozhodovať, rozprávať sa. Kontrola výstupov bude na zhodnotení verejnosti. Zodpovední za dané projekty budú vyzvaní k dodaniu dokumentácie a vyhodnoteniu projektov, ktoré sa zverejnia. Ich zodpovednosť bude zodpovednosť voči komunite. Voči všetkým.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľmi sa na tento proces teším a verím, že to bude skvelý zážitok, ktorý nás podnieti k ďalším spoločným projektom, prípadne pomôže motivovať poslancov k vyčleneniu sumy z rozpočtu obce na podobné spoločné rozhodovanie participatívnou formou.

Rečnícka otázka na záver

Nedokážem povedať, aby ste ma volili. Ja len chcem, aby ste pochopili, že pozícia starostu nie je o sľuboch, ktoré podľa zákonov tejto republiky starosta nemôže reálne splniť. Starosta je správca procesov a manažér na administratívnom aparáte obce - na obecnom úrade. Starosta nemôže sám budovať, rekonštruovať, ani rozdávať dotácie. Starosta môže stransparentniť administratívu, otvoriť verejnej kontrole - OKAMŽITE! Všetky verejné informácie okrem bankového tajomstva a osobných údajov sú VEREJNÉ. Chcem otvoriť úrad tejto kontrole. Sami sa môžte stať kontrolórmi obce - kontrolóri mojej osoby! Chcem nahrávať rokovania poslancov obce, chcem čo najviac otvoriť všetky možné procesy, kde je priestor pre korupčné konanie. Chcem umožniť aktívnym a odborne zdatným priestor pre ich participáciu vo verejných veciach. Chcem, aby sme sa naučili starať o svoje územie, aby sme rozpoznávali lídrov a všetci mali objektívne informácie k rozhodovaniu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto skrátka môžem urobiť zo svojho postavenia starostu. Nebude to jednoduché. Človek často sám nič nedokáže, no ak je Vás viac, ktorí sú presvedčení, že už stačilo populizmu a uzatvárania verejných informácií, budem Vám vďačný za Váš hlas. A hlavne prídite voliť 15. novembra.

Pozrite sa na moje ďalšie blogy v kampani ku komunálnym voľbám. Viac Vám priblížia moje zmýšľanie a názory. Videoprezentácie môžte pozrieť v zozname videí.

Ďakujem Vám. Všetko dobré!

Filip

Obrázok blogu
Filip Húšťava

Filip Húšťava

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Chcel by som, aby sme dokázali spravovať naše obce, naše prostredie a zvyšovať životnú úroveň ľudí, podnecovať ich k participácii, spolupráci. Zoznam autorových rubrík:  Voľby 2014 - starosta v KútochOOBSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu